Αυστραλή οδηγός λεωφορείου αποκτά γαλλική προφορά μετά από αυτοκινητιστικό

20 Ιουνίου, 2013

Οκτώ χρόνια πριν η Leanne Rowe ενεπλάκη σε σοβαρό αυτοκινητιστικό ατύχημα που της άφησε... μια σπασμένη πλάτη και σαγόνι. 

Κατά τη διάρκεια της ανάρρωσης ήρθε όμως η πραγματικά αναπάντεχη έκπληξη: μιλούσε με γαλλική προφορά. "Με εξοργίζει γιατί δεν είμαι Γαλλίδα, είμαι Αυστραλή", δηλώνει στο CNN. "Πολλές φορές βάζω την κόρη μου να μιλάει για μένα όταν είμαστε έξω". Αλλά πως μπορεί να συμβεί αυτό; 

Το σύνδρομο ξένης προφοράς είναι μια σπάνια πάθηση, κατά την οποία σοβαρά χτυπήματα στο κεφάλι προκαλούν εγκεφαλικές βλάβες που επηρεάζουν τον τρόπο ομιλίας. Η πρώτη τέτοια καταγεγραμμένη περίπτωση μας έρχεται από το 1941, όταν μια Νορβηγίδα τραυματίστηκε κατά τη διάρκεια Γερμανικών βομβαρδισμών και ξεκίνησε να μιλά με γερμανική προφορά. Το σύνδρομο ξένης προφοράς μπορεί να προκαλέσει ψυχολογικά προβλήματα στους παθούντες, καθώς η προφορά είναι μέρος της ταυτότητας μας και κάτι ιδιαίτερα προσωπικό. Το άμεσο περιβάλλον των ανθρώπων με το σύνδρομο τους ζητά επιτακτικά να το σταματήσουν, σαν να πρόκειται για κάποιο αστείο και αυτοί αισθάνονται ανήμποροι.. Η 35χρονη Βρετανή Sarah Colwill ξεκίνησε να μιλά με κινέζικη προφορά το 2010. "Η σκέψη μόνο ότι έχω κολλήσει με αυτή την κινέζικη προφορά με ρίχνει. Η φωνή μου έχει αρχίσει να με ενοχλεί, δεν είναι η δικιά μου φωνή!"
lifo.gr