Ο νέος χάρτης του Μετρό: 14 σταθμοί στη γραμμή 4 και συρμοί χωρίς... οδηγό! Θα συνδέσει το Άλσος Βεΐκου με του Γουδή – Τέλος του 2015 ξεκινούν τα έργα

25 Σεπτεμβρίου, 2014





- Το 2022 θα ολοκληρωθεί η νέα γραμμή του Μετρό 
- Θα εξυπηρετεί πυκνοκατοικημένες περιοχές όπως Κυψέλη, Γαλάτσι, Εξάρχεια, Κολωνάκι και Ζωγράφου
- Σταδιακά η γραμμή 4 θα φτάσει στη Λυκόβρυση και θα έχει 30 σταθμούς
- Θα χρηματοδοτηθεί από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και το ΕΣΠΑ - Στα 1,3 δισ. ευρώ το κόστος

Είναι η γραμμή που θα έπρεπε να έχει γίνει πρώτη απ’ όλες: η γραμμή που θα δώσει ανάσα σε πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας όπως το Γαλάτσι, η Κυψέλη, του Ζωγράφου και τα Εξάρχεια.

Κάλιο αργά παρά ποτέ που λέει και ο λαός. Η γραμμή 4 του Μετρό μπαίνει στην τελική της ευθεία και το πρώτο μέρος της θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται στο τέλος του 2015 όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης σε συνέντευξη Τύπου παρουσία του δημάρχου Αθηναίων, Γιώργου Καμίνη, του υφυπουργού Μεταφορών Μιχάλη Παπαδόπουλου και του προέδρου της Αττικό Μετρό Χρήστου Τσίτουρα.
Φωτογραφίες: Eurokinissi
Φωτογραφίες: Eurokinissi

Το μήκος της νέας γραμμής θα είναι περίπου 13 χλμ, με 14 τελικά σταθμούς και όχι εννιά όπως αρχικά είχε ανακοινωθεί, ενώ οι συρμοί της γραμμής θα κινούνται χωρίς οδηγό. Η πρώτη φάση της κατασκευής της γραμμής 4 του μετρό θα ολοκληρωθεί το 2022!


Φωτογραφίες: Eurokinissi
Φωτογραφίες: Eurokinissi

Το πρώτο τμήμα της νέας γραμμής του Μετρό θα ξεκινήσει από το Άλσος Βεΐκου και θα καταλήξει στο Γουδή, περνώντας μέσα από πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας, όπως το Γαλάτσι, την Κυψέλη, τα Εξάρχεια, το Κολωνάκι και την περιοχή του Ζωγράφου. Εκτιμάται ότι καθημερινά θα εξυπηρετεί 220.0000 επιβάτες και όπως υπολογίζεται θα αποσυμφορήσει το κέντρο της Αθήνας από την κυκλοφορία αυτοκινήτων, αφού θα κυκλοφορούν καθημερινά 53.000 λιγότερα ΙΧ.

Θα κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο. Το κόστος θα φτάσει στα 1,2-1,3 δισ. ευρώ και οι πόροι θα εξασφαλιστούν μέσω δανείων από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (800 εκατ.) και από το ΕΣΠΑ της περιόδου 2014–2020.


Φωτογραφίες: Eurokinissi
Φωτογραφίες: Eurokinissi

Στη δεύτερη φάση, η γραμμή 4 θα φτάσει μέχρι τη Λυκόβρυση, θα έχει μήκος 32 χλμ, με 30 σταθμούς και προϋπολογισμό 3,3 δισ. ευρώ. Περισσότεροι από 500.000 επιβάτες θα εξυπηρετούνται καθημερινά, ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θα μειωθούν κατά 480 τόνους ημερησίως.

Με την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης, 17 συρμοί, όλοι νέας τεχνολογίας, που θα κινούνται χωρίς οδηγό, θα εξυπηρετούν τη νέα γραμμή, ενώ όταν θα κατασκευασθεί και θα λειτουργήσει μέχρι τη Λυκόβρυση, οι συρμοί θα φτάσουν τους 38.

Πηγή: ΑΠΕ

http://www.newsit.gr/ellada/metro-nea-grammi-4-stathmoi-alsos-beikou-goudi